Sociaal Vervoer

De sociale vervoersdienst wordt uitsluitend aangeboden voor de inwoners van de gemeente Anderlecht.
Om van deze gratis dienst gebruik te kunnen maken, moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:

U bent jonger dan 75 jaar

u moet ons het volgende bezorgen :

  • een klevertje van uw ziekenfonds met vermelding van uw BVT-status (vroeger VIPO
  • een kopie van de beslissing van de Federale Overheidsdienst of Iriscare die de aard en de graad van je handicap bevestigt
  • een medisch attest waaruit blijkt dat u niet langer in staat bent om gebruik te maken van het openbaar vervoer
  • een verklaring op erewoord dat u of uw samenwonende familieleden geen voertuig bezitten

U bent ouder dan 75 jaar

u moet ons het volgende bezorgen :

  • een klevertje van uw ziekenfonds met vermelding van uw BVT-status (vroeger VIPO)
  • een medisch attest waaruit blijkt dat u niet langer in staat bent om gebruik te maken van het openbaar vervoer
  • een verklaring op erewoord dat u of uw samenwonende familieleden geen voertuig bezitten

Voor mensen die niet aan alle bovenstaande criteria voldoen, zal een maatschappelijk werker een sociaal onderzoek uitvoeren om te bepalen of de aanvrager al dan niet in aanmerking komt voor de dienst.

Huishoudelijk reglement over sociaal vervoer

Voorwoord

Het sociaal vervoer werd 20 jaar geleden opgericht op initiatief van het toenmalige college van burgemeester en schepenen. Deze opdracht werd steeds uitgevoerd door het departement Sociale Zaken van het gemeentebestuur in samenwerking met de VZW Seniors Service Anderlecht voor het logistieke aspect.
Op 24 juni 2021 heeft de gemeenteraad een overeenkomst tussen het gemeentebestuur en de VZW Seniors Service Anderlecht goedgekeurd. Hierbij wordt deze laatste belast met het beheer van deze opdracht voor het bestuur, steeds in samenwerking met het departement Sociale Zaken.
Alle sociale aspecten en sociale onderzoeken, de toegankelijkheid van de dienst, de gegevensverzameling, enz. worden behandeld door de dienst Sociale Zaken, die de registratie afrondt en de aanvraag ter goedkeuring voorlegt aan het college.
Om die redenen wordt in dit reglement, hoewel het van de VZW SSA is, veelvuldig verwezen naar het gemeentebestuur, om te garanderen dat alle procedures door alle gebruikers worden nageleefd.

Missie van het sociaal vervoer

Het sociaal vervoer voorziet in individueel of collectief vervoer voor senioren en/of personen met een beperking die in de gemeente Anderlecht wonen, voor activiteiten of acties die beantwoorden aan essentiële behoeften (medisch, voeding, administratieve p rocedures). Daartoe beschikt de VZW Seniors Service Anderlecht over aangepaste voertuigen voor het vervoer van personen met een beperkte mobiliteit (vooral rolstoelen).
Het vervoer wordt uitgevoerd door een specifieke persoon aangesteld voor deze opdracht (hierna “chauffeur”
Het doel van deze dienst is vooral sociaal, zowel wat betreft de doelgroep als de trajecten. Het kan dus niet in de plaats komen van ziekenwagens of diensten die gespecialiseerd zijn in het vervoer van zieken die speciale hulp nodig hebben om zich te verpl aatsen.
De verplaatsingen vinden plaats van maandag tot en met vrijdag van 8.10 tot 12.00 uur en van 12.45 tot 16.00 uur (de laatste verplaatsing is uiterlijk om 15.30 uur).

Artikel 1 : Toegelaten verplaatsingen
Vervoeraanvragen worden aanvaard om de volgende redenen:
– Om gezondheidszorg te ontvangen (doktersOm gezondheidszorg te ontvangen (dokters– of ziekenhuisbezoeken, fysiotherapiesessies, of ziekenhuisbezoeken, fysiotherapiesessies, tandartsafspraken, enz.)tandartsafspraken, enz.)
– Om procedures uit te voeren met administraties of diensten (Gemeentebestuur van Anderlecht, Om procedures uit te voeren met administraties of diensten (Gemeentebestuur van Anderlecht, OCMW Anderlecht, ziekenfonds,…)OCMW Anderlecht, ziekenfonds,…)
– Het uitvoeren van basisaankopen (medicijnen of voedsel) in plaatselijke winkels Het uitvoeren van basisaankopen (medicijnen of voedsel) in plaatselijke winkels
– Collectief winkelen in supermarktenCollectief winkelen in supermarkten
– Bezoek aan familieleden, ziekenhuizen of verpleeghuizenBezoek aan familieleden, ziekenhuizen of verpleeghuizen
– Elke andere sociale activiteit, afhankelijk van de beschikbaarheid van de dienst.Elke andere sociale activiteit, afhankelijk van de beschikbaarheid van de dienst.

Artikel 2: Uitzonderingen op toegestane verplaatsingen
Enkel verplaatsingen op het grondgebied van de gemeente Anderlecht zijn toegestaan.
Elke afwijking moet uitzonderlijk en gerechtvaardigd zijn en vooraf worden goedgekeurd door de uitzonderlijk en gerechtvaardigd zijn en vooraf worden goedgekeurd door de verantwoordelijke die belast is met de organisatie van de verplaatsingen namens de sociale verantwoordelijke die belast is met de organisatie van de verplaatsingen namens de sociale vervoersdienst.vervoersdienst.

Artikel 3: Herhaalde verplaatsingen
De dienst biedt enkel binnen de grenzen van haar beschikbaarheid en, in ieder geval, niet meer dan twee keer per week en per persoon een verplaatsing aan.dan twee keer per week en per persoon een verplaatsing aan.
De voorafgaande toestemming van de verantwoordelijke die belast is met de organisatie van de verplaatsingen, namens de sociale vervoersdienst, is vereist indien deze meer dan twee keer per verplaatsingen, namens de sociale vervoersdienst, is vereist indien deze meer dan twee keer per week noodzakelijk is.week noodzakelijk is.

Artikel 4: Hoe inschrijven?
Alle inschrijvingen moeten gebeuren via het ad–hoc formulier dat beschikbaar is:hoc formulier dat beschikbaar is:
– bij de maatschappelijk werkers van de dienst Sociale Zaken en in de gemeentelijke bij de maatschappelijk werkers van de dienst Sociale Zaken en in de gemeentelijke wijkrestaurantswijkrestaurants
– op de website van de gemeente en de VZW of na het indienen van een aanvraag via het op de website van de gemeente en de VZW of na het indienen van een aanvraag via het nummer 02 558 08 42nummer 02 558 08 42
Het ingevulde formulier moet afgegeven worden aan een maatschappelijk werker van de dienst Sociale Zaken, Sociale Zaken, overeenkomstig met hetgeen op het formulier zelf staat vermeld.overeenkomstig met hetgeen op het formulier zelf staat vermeld.
Aan alle onderstaande criteria moet worden voldaan:
– ouder zijn dan 75 jaar en/of een, door de FOD Sociale Zekerheid erkende handicap hebben ouder zijn dan 75 jaar en/of een, door de FOD Sociale Zekerheid erkende handicap hebben — DG Gehandicapten DG Gehandicapten
– het BVThet BVT–statuut hebbenstatuut hebben
– een verklaring op erewoord opstellen dat de aanvrager niet over een voortbewegingsmiddel een verklaring op erewoord opstellen dat de aanvrager niet over een voortbewegingsmiddel beschikt of een dergelijk middel heeft maar niet meer in staat is (deze tijdelijk of permanent) te beschikt of een dergelijk middel heeft maar niet meer in staat is (deze tijdelijk of permanent) te gebruikengebruiken
– een medisch attest voorleggen waaruit blijkt dat de gebruiker geen gebruik kan maken van het een medisch attest voorleggen waaruit blijkt dat de gebruiker geen gebruik kan maken van het openbaar vervoer. openbaar vervoer.
Voor mensen die niet aan alle bovenstaande criteria voldoen, bepaalt een maatschappelijk werker van de dienst Sociale Zaken werker van de dienst Sociale Zaken — in het kader van een sociaal onderzoek in het kader van een sociaal onderzoek — of de aanvrager of de aanvrager al dan niet van deze dienst gebruik kan maken.al dan niet van deze dienst gebruik kan maken.

Artikel 5: Hoe reserveren?
Reserveren kan enkel op het nummer 02 558 08 42 van het gemeentebestuur van Anderlecht, van het gemeentebestuur van Anderlecht, van maandag tot vrijdag, van 9 tot 12 uur.

Artikel 6: Te verstrekken informatie bij reservering
Voor alle reserveringen moeten de volgende gegevens worden verstrekt:
Voor alle reserveringen moeten de volgende gegevens worden verstrekt:
– Datum en uur van het gewenste transport (! dit kan licht gewijzigd worden afhankelijk van de Datum en uur van het gewenste transport (! dit kan licht gewijzigd worden afhankelijk van de verkeersomstandigheden)verkeersomstandigheden)
– Aantal te vervoeren personen (maximaal 2 personen per traject). Aantal te vervoeren personen (maximaal 2 personen per traject).
De gebruiker die zich niet alleen kan verplaatsen en gerechtvaardigde begeleiding nodig heeft van een derde (naar zijn keuze), kan zich kosteloos laten vergezellen, mits dit verzoek was van een derde (naar zijn keuze), kan zich kosteloos laten vergezellen, mits dit verzoek was vermeld bij de boeking.vermeld bij de boeking.
– Naam, voornaam, telefoonnummer van de gebruiker(s)Naam, voornaam, telefoonnummer van de gebruiker(s)
– Noodzaak van een aangepast voertuig voor rolstoelenNoodzaak van een aangepast voertuig voor rolstoelen
– Adres van vertrekAdres van vertrek
– Adres van bestemmingAdres van bestemming
Om het tijdschema te respecteren, wordt tijdens de verplaatsing geen verandering van bestemming in aanmerking genomen.bestemming in aanmerking genomen.
Als een terug traject op het moment van de boeking niet kan worden gepland (medisch bezoek, onderzoek, enz.), wordt deze tussen twee trajecten geïntegreerd. De chauffeur kan de gebruiker onderzoek, enz.), wordt deze tussen twee trajecten geïntegreerd. De chauffeur kan de gebruiker dus niet garanderen dat hij zich aan een precies tijdschema kan houdedus niet garanderen dat hij zich aan een precies tijdschema kan houden.

Artikel 7: Reserveringsvoorwaarden
Een reservering is enkel geldig voor een enkele reis. De terugreis moet apart worden reservering is enkel geldig voor een enkele reis. De terugreis moet apart worden aangevraagd.aangevraagd.
Alle reserveringen moeten ten minste vijf werkdagen voor de gewenste transportdatum worden gemaakt. gemaakt.
De personen worden opgehaald en naar de exacte plaatsen van vertrek en aankomst gebracht, zoals aangekondigd bij de reservering.zoals aangekondigd bij de reservering.

Artikel 8: Verwerking van reserveringsaanvragen
De verzoeken worden gecodeerd in de volgorde van aankomst bij de centrale. Er wordt echter voorrang gegeven aan verzoeken voor verplaatsingen om medische redenen.voorrang gegeven aan verzoeken voor verplaatsingen om medische redenen.

Artikel 9: Annulering van de reservering
In geval van annulering door de gebruiker moet de dienst zo spoedig mogelijk en ten minste 24 uur voor de datum van het geplande transport op de hoogte gesteld worden.uur voor de datum van het geplande transport op de hoogte gesteld worden.
Anders kan, behalve in geval van overmacht (ziekenhuisopname, overlijden, enz.), elke nieuwe vervoersaanvraag worden geweigerd wegens nietvervoersaanvraag worden geweigerd wegens niet–naleving van de procedures.naleving van de procedures.

Artikel 10: Intrekking van sociaal vervoer
De VZW Seniors Service Anderlecht behoudt zich het recht om het sociaal vervoer tijdelijk te Service Anderlecht behoudt zich het recht om het sociaal vervoer tijdelijk te schrappen, omwille van veiligheidsredenen, slechte weersomstandigheden of elk ander geval schrappen, omwille van veiligheidsredenen, slechte weersomstandigheden of elk ander geval van overmacht.van overmacht.
In dat geval wordt de betrokkene zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht, zodat hij/zij andere regelingen kan treffen. Er wordt geen compensatie aangeboden.regelingen kan treffen. Er wordt geen compensatie aangeboden.

Artikel 11: Kosten
De dienst wordt gratis verstrekt in het kader van de hierboven omschreven opdrachten. De dienst kan in geen geval worden gebruikt als vervoermiddel ter vervanging van meer dienst kan in geen geval worden gebruikt als vervoermiddel ter vervanging van meer conventionele middelen zoals taxi’s of voertuigen van de familie. Indien het gedrag conventionele middelen zoals taxi’s of voertuigen van de familie. Indien het gedrag of de eisen of de eisen van de gebruiker ongepast zijn, brengt de chauffeur dit zo spoedig mogelijk ter kennis van zijn van de gebruiker ongepast zijn, brengt de chauffeur dit zo spoedig mogelijk ter kennis van zijn verantwoordelijke, die de nodige maatregelen zal nemen, waaronder de eventuele de uitsluiting verantwoordelijke, die de nodige maatregelen zal nemen, waaronder de eventuele de uitsluiting van het recht om van de dienst gebruik te maken.van het recht om van de dienst gebruik te maken.

Verantwoordelijkheden van de gebruiker

Artikel 1 : Elke “gebruiker”, d.w.z. elke persoon die bij de sociale vervoersdienst is Elke “gebruiker”, d.w.z. elke persoon die bij de sociale vervoersdienst is ingeschreven, wordt geacht het huishoudelijk reglement te kennen en de voorwaarden ervan na ingeschreven, wordt geacht het huishoudelijk reglement te kennen en de voorwaarden ervan na te leven.te leven.

Artikel 2 : Na de indiening van een eerste aanvraag wordt elke gebruiker, per post, een Na de indiening van een eerste aanvraag wordt elke gebruiker, per post, een exemplaar van het huishoudelijk reglement en de verantwoordelijkheden van de gebruiker exemplaar van het huishoudelijk reglement en de verantwoordelijkheden van de gebruiker toegestuurd. Uiterlijk op de eerste rit, moet de gebruiker de nodige documenten ondertekendtoegestuurd. Uiterlijk op de eerste rit, moet de gebruiker de nodige documenten ondertekend aan de chauffeur overhandigen.aan de chauffeur overhandigen.

Voorwaarden voor de uitvoering

Artikel 3 : De gebruiker wordt verzocht vijf minuten voor de geplande ophaaltijd op het De gebruiker wordt verzocht vijf minuten voor de geplande ophaaltijd op het ontmoetingspunt op de chauffeur te wachten.ontmoetingspunt op de chauffeur te wachten.

Artikel 4 : De gebruiker moet zelfstandig De gebruiker moet zelfstandig — of met hulp van een begeleider of met hulp van een begeleider — bij het voertuig bij het voertuig kunnen komen. De dienstverlening van de chauffeur houdt het openen en sluiten van de deur in, kunnen komen. De dienstverlening van de chauffeur houdt het openen en sluiten van de deur in, naast het vervoeren van de gebruiker.naast het vervoeren van de gebruiker.

Artikel 5 : De gebruiker is verplicht een veiligheidsgordel te dragen (behalve bij een medische De gebruiker is verplicht een veiligheidsgordel te dragen (behalve bij een medische vrijstelling, die overhandigd werd bij de inschrijving). Bij het niet naleven van deze voorwaarde, vrijstelling, die overhandigd werd bij de inschrijving). Bij het niet naleven van deze voorwaarde, heeft de chauffeur het recht het vervoer te weigeren.heeft de chauffeur het recht het vervoer te weigeren.

Artikel 6 : De gebruiker die zich zelfstandig kan verplaatsen, moet zijn boodschappentassen zelf De gebruiker die zich zelfstandig kan verplaatsen, moet zijn boodschappentassen zelf kunnen dragen.kunnen dragen.

Artikel 7 : De gebruiker mag geen omvangrijke voorwerpen vervoeren.De gebruiker mag geen omvangrijke voorwerpen vervoeren.

Artikel 8 : Het is niet toegestaan dieren te vervoeren, met uitzondering van hulphonden.Het is niet toegestaan dieren te vervoeren, met uitzondering van hulphonden.

Gedrag van de gebruiker

Artikel 9 : De gebruiker dient zich tegenover de bestuurder respectvol en hoffelijk te gedragen.De gebruiker dient zich tegenover de bestuurder respectvol en hoffelijk te gedragen.

Artikel 10 : De gebruiker is verplicht de gezondheidsvoorschriften na te leven.De gebruiker is verplicht de gezondheidsvoorschriften na te leven.

Artikel 11 : De gebruiker is verplicht het voertuig schoon te houden.De gebruiker is verplicht het voertuig schoon te houden.

Artikel 12 : Het is verboden te roken, te drinken of te eten in het voertuig.Het is verboden te roken, te drinken of te eten in het voertuig.

Artikel 13 : Het is verboden fooien of andere vormen van gratificatie te geven aan de chauffeurs.Het is verboden fooien of andere vormen van gratificatie te geven aan de chauffeurs.

Artikel 14 : Om veiligheidsredenen heeft de chauffeur het recht de toegang te weigeren aan een Om veiligheidsredenen heeft de chauffeur het recht de toegang te weigeren aan een klant die zich incoherent gedraagt of duidelijk dronken of onder invloed van verschillende stoffen klant die zich incoherent gedraagt of duidelijk dronken of onder invloed van verschillende stoffen of agressief is. De persoon die belast is met de organisatie van de verplof agressief is. De persoon die belast is met de organisatie van de verplaatsingen, namens het aatsingen, namens het sociaal vervoer, zal onmiddellijk worden ingelicht.sociaal vervoer, zal onmiddellijk worden ingelicht.

Artikel 15 : De kosten voor het herstel van opzettelijk veroorzaakte schade aan het voertuig zijn De kosten voor het herstel van opzettelijk veroorzaakte schade aan het voertuig zijn voor rekening van de verantwoordelijke gebruiker.voor rekening van de verantwoordelijke gebruiker.

Verzekering

Artikel 16 : De VZW Seniors Service Anderlecht verzekert de gebruiker(s) in geval van ongeval De VZW Seniors Service Anderlecht verzekert de gebruiker(s) in geval van ongeval tijdens het transport.tijdens het transport.

Gegevensbescherming

Artikel 17 : Seniors Service Anderlecht VZW hecht sterk belang aan het principe van de Seniors Service Anderlecht VZW hecht sterk belang aan het principe van de eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer van haar gebruikers en is zich bewust van haar eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer van haar gebruikers en is zich bewust van haar verantwoordelijkheid bij het beheer van de persoonsgegevens die zij verwerkt. Bijgevolg verantwoordelijkheid bij het beheer van de persoonsgegevens die zij verwerkt. Bijgevolg eeeerbiedigt zij de beginselen van Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad, rbiedigt zij de beginselen van Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad, betreffende de bescherming van persoonsgegevens en het vrije verkeer van gegevens (“AVG”) betreffende de bescherming van persoonsgegevens en het vrije verkeer van gegevens (“AVG”) en de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke persoen de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met nen in verband met de verwerking van persoonsgegevens.de verwerking van persoonsgegevens.

Artikel 18 : De VZW Seniors Service Anderlecht verwerkt de gegevens van de gebruiker op De VZW Seniors Service Anderlecht verwerkt de gegevens van de gebruiker op basis van zijn toestemming, uitgedrukt door zijn handtekening op het huishoudelijk reglement basis van zijn toestemming, uitgedrukt door zijn handtekening op het huishoudelijk reglement inzake Sociaal Vervoer.inzake Sociaal Vervoer.

Artikel 19 : De VZW Seniors Service Anderlecht bewaart de persoonsgegevens van de De VZW Seniors Service Anderlecht bewaart de persoonsgegevens van de gebruiker gedurende twee jaar om het beheer van de gebruikersdossiers te verbeteren.gebruiker gedurende twee jaar om het beheer van de gebruikersdossiers te verbeteren.

Artikel 20 : De gebruiker wordt geïnformeerd en aanvaardt dat de gegevens die in het kader van De gebruiker wordt geïnformeerd en aanvaardt dat de gegevens die in het kader van het sociaal vervoer door het personeel van de gemeente Anderlecht worden verzameld, worden het sociaal vervoer door het personeel van de gemeente Anderlecht worden verzameld, worden doorgegeven aan het personeel van de VZW Seniors Service Anderlecht met het oog opdoorgegeven aan het personeel van de VZW Seniors Service Anderlecht met het oog op het het beheer van de dossiers. Hij/zij wordt in kennis gesteld en aanvaardt dat de verantwoordelijke beheer van de dossiers. Hij/zij wordt in kennis gesteld en aanvaardt dat de verantwoordelijke voor het sociaal vervoer administratieve informatie meedeelt aan de bevoegde autoriteiten die dit voor het sociaal vervoer administratieve informatie meedeelt aan de bevoegde autoriteiten die dit verzoeken.verzoeken.

Artikel 21 : De VZW Seniors Service Anderlecht verbindt zich ertoe, overeenkomstig de AVG, De VZW Seniors Service Anderlecht verbindt zich ertoe, overeenkomstig de AVG, alle passende technische en organisatorische maatregelen te nemen om persoonsgegevens en alle passende technische en organisatorische maatregelen te nemen om persoonsgegevens en gegevens te beschermen tegen vernietiging, verlies, onopzettelijke of kwaadwillige wijzigegevens te beschermen tegen vernietiging, verlies, onopzettelijke of kwaadwillige wijziging, ging, beschadiging, accidentele of kwaadwillige toegang of enige andere vorm van nietbeschadiging, accidentele of kwaadwillige toegang of enige andere vorm van niet–geautoriseerde geautoriseerde verwerking.verwerking.

Artikel 22: De gebruiker kan de VZW Seniors Service Anderlecht vragen de betreffende De gebruiker kan de VZW Seniors Service Anderlecht vragen de betreffende persoonsgegevens te raadplegen en, indien nodig, te laten wijzigen indien deze onjuist zijn. De persoonsgegevens te raadplegen en, indien nodig, te laten wijzigen indien deze onjuist zijn. De gebruiker kan ook vragen om zijn gegevens te wissen en de verwerking ervan te beperken.gebruiker kan ook vragen om zijn gegevens te wissen en de verwerking ervan te beperken.

Artikel 23 : De VZW Seniors Service Anderlecht deelt de persoonsgegevens van de gebruiker De VZW Seniors Service Anderlecht deelt de persoonsgegevens van de gebruiker niet mee aan een externe derde, tenzij de gebruiker dit verzoekt. Deze verzoeken moeten dan niet mee aan een externe derde, tenzij de gebruiker dit verzoekt. Deze verzoeken moeten dan schriftelijk worden ingediend bij de verantwoordelijke voor het sociaal vervoer, per eschriftelijk worden ingediend bij de verantwoordelijke voor het sociaal vervoer, per e–mail: mail: affairessociales@anderlecht.brussels of per post : Weeshuisstraat, 30/79, 1070 Anderlecht.affairessociales@anderlecht.brussels of per post : Weeshuisstraat, 30/79, 1070 Anderlecht.

Artikel 24 : Deze rechten zijn niet absoluut. Zij zijn met name niet van toepassing voor zover de Deze rechten zijn niet absoluut. Zij zijn met name niet van toepassing voor zover de verwerking noodzakelijk is voor de nakoming van een wettelijke verplichting of voor de verwerking noodzakelijk is voor de nakoming van een wettelijke verplichting of voor de vaststelling, de uitoefening of de verdediging van een recht in justitie. Bovendienvaststelling, de uitoefening of de verdediging van een recht in justitie. Bovendien moeten zij moeten zij worden uitgevoerd zonder inbreuk te maken op de rechten en vrijheden van derden worden uitgevoerd zonder inbreuk te maken op de rechten en vrijheden van derden (beroepsgeheim, persoonlijke levenssfeer, enz.).(beroepsgeheim, persoonlijke levenssfeer, enz.).

Artikel 25 : De gebruiker kan zijn rechten doen gelden bij de functionaris voor De gebruiker kan zijn rechten doen gelden bij de functionaris voor gegevensbescherming van de gemeente Anderlecht per egegevensbescherming van de gemeente Anderlecht per e–mail op gdpr@anderlecht.brussels of mail op gdpr@anderlecht.brussels of per telefoon op 02 558 09 61. Het verzoek moet vergezeld worden van een kopie van de per telefoon op 02 558 09 61. Het verzoek moet vergezeld worden van een kopie van de voorzijde van voorzijde van de identiteitskaart van de betrokkene. Het gemeentebestuur van Anderlecht de identiteitskaart van de betrokkene. Het gemeentebestuur van Anderlecht beschikt over een termijn van 30 dagen vanaf de ontvangst van het verzoek van de gebruiker. beschikt over een termijn van 30 dagen vanaf de ontvangst van het verzoek van de gebruiker. Deze termijn kan met twee maanden worden verlengd, afhankelijk van de complexiDeze termijn kan met twee maanden worden verlengd, afhankelijk van de complexiteit van het teit van het aantal verzoeken, overeenkomstig artikel 12§3 van de AVG. Overeenkomstig artikel 12, § 5 van aantal verzoeken, overeenkomstig artikel 12§3 van de AVG. Overeenkomstig artikel 12, § 5 van de AVG verlangt het gemeentebestuur van Anderlecht geen betaling voor het beantwoorden van de AVG verlangt het gemeentebestuur van Anderlecht geen betaling voor het beantwoorden van aan hem gerichte verzoeken. Zij behoudt zich evenwel het reaan hem gerichte verzoeken. Zij behoudt zich evenwel het recht voor niet in te gaan op cht voor niet in te gaan op verzoeken die kennelijk ongegrond of buitensporig zijn, met name wegens hun repetitieve verzoeken die kennelijk ongegrond of buitensporig zijn, met name wegens hun repetitieve karakter. Indien de betrokkene geen antwoord ontvangt binnen de gestelde termijn of indien het karakter. Indien de betrokkene geen antwoord ontvangt binnen de gestelde termijn of indien het antwoord hem of haar niet bevredigt, kanantwoord hem of haar niet bevredigt, kan hijhij of zij beroep aantekenen bij de of zij beroep aantekenen bij de gegevensbeschermingsautoriteit (GBA):gegevensbeschermingsautoriteit (GBA):
Post: Drukpersstraat 35, 1000 Brussel
Tel: 02 274 48 00 — 02 274 48 3502 274 48 35
Web: www.autoriteprotectiondonnees.bewww.autoriteprotectiondonnees.be
Klachten, sancties en geschillen

Artikel 26 : Opmerkingen of vaststellingen over de werking van de dienst moeten schriftelijk Opmerkingen of vaststellingen over de werking van de dienst moeten schriftelijk worden toegezonden aan de verantwoordelijke voor het sociaal vervoer, per eworden toegezonden aan de verantwoordelijke voor het sociaal vervoer, per e–mail: mail: affairessociales@anderlecht.brussels of per post Weeshuisstraat 30/79, 1070 Anderlecht.affairessociales@anderlecht.brussels of per post Weeshuisstraat 30/79, 1070 Anderlecht.

Artikel 27 : De toegang tot het sociaal vervoer kan door de Raad van Bestuur van de VZW De toegang tot het sociaal vervoer kan door de Raad van Bestuur van de VZW Seniors Service Anderlecht tijdelijk of definitief geweigerd worden aan diegenen die, ondanks Seniors Service Anderlecht tijdelijk of definitief geweigerd worden aan diegenen die, ondanks opmerkingen, minstens één van de punten van dit reglement blijven overtreden of een hoopmerkingen, minstens één van de punten van dit reglement blijven overtreden of een houding uding aannemen die niet verenigbaar is met de goede werking van de dienst. De toegang kan worden aannemen die niet verenigbaar is met de goede werking van de dienst. De toegang kan worden geweigerd om andere gegronde redenen, die in een incidentenboek worden genoteerd.geweigerd om andere gegronde redenen, die in een incidentenboek worden genoteerd.

Artikel 28 : Elke klacht zal worden onderzocht en een beslissing zal genomen worden door de Elke klacht zal worden onderzocht en een beslissing zal genomen worden door de Raad van Bestuur van de VZW Seniors Service Anderlecht. Er kan altijd beroep worden Raad van Bestuur van de VZW Seniors Service Anderlecht. Er kan altijd beroep worden aangetekend bij het gemeentebestuur van Anderlecht.aangetekend bij het gemeentebestuur van Anderlecht.

Toepassing van het reglement

Dit reglement is van toepassing zodra het goedgekeurd is door de Raad van Bestuur van de
Dit reglement is van toepassing zodra het goedgekeurd is door de Raad van Bestuur van de VZW Seniors Service Anderlecht en stilzwijgend is goedgekeurd door het gemeentebestuur van VZW Seniors Service Anderlecht en stilzwijgend is goedgekeurd door het gemeentebestuur van Anderlecht.Anderlecht.
Dit reglement is geldig en van toepassing voor de duur van de overeenkomst, d.w.z. tot het einde
Dit reglement is geldig en van toepassing voor de duur van de overeenkomst, d.w.z. tot het einde van de huidige zittingsperiode, en kan stilzwijgend worden verlengd wanneer het nieuwe college van de huidige zittingsperiode, en kan stilzwijgend worden verlengd wanneer het nieuwe college na de gemeenteraadsverkiezingen van 2024 aantreedt.na de gemeenteraadsverkiezingen van 2024 aantreedt.

Opgemaakt te Anderlecht op 31 januari 2022

ASBL SENIORS SERVICE ANDERLECHT VZW — N° d’entreprise / Ondernemingsnr: 0443.643.554
Rue de l’Orphelinat, 30/79, Weeshuisstraat 1070 Anderlecht IBAN BE15 0682 0839 5130

Contactez Seniors Service Anderlecht

Contacteer ons

Voor alle toelatingsaanvragen of informatie kunt u telefonisch contact met ons opnemen op het nummer 02/558 08 42.